Az oldal megtekintéséhez Internet Explorer, vagy Google Chrome böngésző javasolt!

Élet Mód


Ezoterika

Egészség

Receptek

„Az élet olyan golyó, amely nem mindig arra gurul, amerre az ember gurítaná” Zola

"Amikor harmóniában vagyunk magunkkal és a környezetünkkel, akkor beszélhetünk lelki egészségről.Szeretni tudjuk a számunkra fontos embereket.

Tudjuk a konfliktusokat kezelni, megoldani, tudjuk, hogy milyen céljaink vannak, tudjuk az oda vezető utat, és képesek vagyunk a cél eléréséért sok mindent megtenni.

Fel tudjuk mérni egy-egy döntésünk jó és rossz oldalát.

Az életünk folyamatos tanulás, amelyben a legfontosabb "saját magunk megtanulása"

/Laufer Éva-egészségfejlesztő/

Mit tégy hogy ne fázz meg?

 

Moss kezet - sűrűn!

Ebben az időszakban, ha lehet, még fontosabb a kézmosás, mint bármikor máskor. Képzeld el, hogy a kapaszkodót, amit a buszon megfogsz, előtted hány ember fogdosta össze orrfújás után...valósággal a melegágya ez a vírusoknak. Az ilyen támadásokat csak úgy tudod kivédeni, ha mindig alaposan kezet mosol, bárhová is érkezel épp.

Tea/citrom/méz:

Ha úgy érzed, hogy bujkál benned valami, vagy esetleg átfáztál, akkor amint teheted nyomj be egy forró teát, amit citrommal (a vitaminokért), és mézzel (a tisztító hatása miatt) ízesítesz. Ez persze nem csak az egészségedre, de a közérzetedre is nagyon jó hatással lesz, és ráadásul nagyon finom.

Sós víz:

Nos, mielőtt megijednél, ezt nem kell lenyelni, csupán gargalizálni kell vele! Ez egy olyan praktika, amit már a nagyszüleink nagyszülei is sikerrel alkalmaztak, és képtelenek lennénk meghatározni az okát, de tény, hogy a begyulladt torok elleni legjobb megfejtés ez, hiszen nagyon hatásosan fertőtleníti a gyulladt területeket.

Maradj aktív:

Attól még, hogy meg vagy egy kicsit fázva, nem szabad egész nap az ágyban punnyadnod Az immunrendszer erősítése érdekében fontos mozgásban maradni. Persze ez nem azt jelenti, hogy lázasan, légszomjjal küszködve rongyolj le a konditerembe, és edzd halálra magadat, de ha csak épp, hogy meg vagy fázva, akkor legalább napi egy sétára mozdulj ki.

Helyes étkezés:

Az egészséges étrend a mindennapokban is nagyon fontos, de amikor egy kicsit levertebb vagy, akkor talán még fontosabb, hogy vitamindús, gyümölcsökkel, és zöldségekkel teli étrendet biztosíts magadnak

 Gazdaság&Politika      Emberi sorsok      Ezoterika      Botrányok      Könyvek      Testi-Lelki egészség      Agykontroll      Erotika

 Csak csajoknak!

 Csak Neked :)

Test és lélek

Website counter

Flavonoidok

A flavonoidok

 

Nehéz nevük van:) A növényvilágban jelen levő vegyületcsoport gyűjtőneve, közel 6000 féle gyógyhatású flavonoid vegyületet ismerünk.

A flavonoidok vízben oldódó növényi festékanyagok. Az ételek széles körében megtalálhatóak. Például a citrusfélékben, szója termékekben, a borban és kék áfonyában, az almában és a teában.

Egyik flavonoid vegyületet Szent-Györgyi Albert fedezte fel egy citrusfélében. Ő és munkatársai akkor még azt hitték ez is egy vitaminféle, ezért P vitaminnak nevezték el, később azonban kiderült, hogy ez valami más...

 

Jelenlegi ismereteink szerint nagyon fontos szerepet játszanak az egészségünk megőrzésében és a betegség-megelőzésben. A flavonoidok a növényi élelmiszerek nem tápanyag komponensei, vagyis nem jelentenek tápértéket az emberi szervezet számára.

 

"A flavonoidok a növények által saját maguk védelmére termelt anyagok, melyek elsősorban a káros UV sugárzás és egyéb növényi kórokozókkal szembeni védelmet biztosítják a sejteknek. Ezek az anyagok hasznosak lehetnek az emberi szervezetnek is, hiszen hasonló védelmi funkciót tölthetnek be az emberi szervezetben, és fogyasztásuk védelmet nyújthat több -a szervezetet ért- káros hatással szemben. A flavonoidok, az egyéb étrendi antioxidánsok, így az E- és C- vitamin élettani hatását fokozhatják.

 Rákellenes, kardiovaszkuláris, antibakteriális, antifungális és gyulladásgátló hatásuk van."

 

A flvonoidoknak 2 nagy csoportjuk van szerkezeti tulajdonságaik alapján.

 

Az izoflavonok ösztrogenomimetikus, ösztrogénhatású tulajdonságukért. Ezért az izoflavonokat tartalmazó növények főleg kisebb nőgyógyászati betegségek esetén javasolhatóak. Néhány izoflavonról antiösztrogén hatást írtak le, így a mellrák endokrinterápiája során is használhatónak tűnik a molekulacsoport pár képviselője. De például a menopauzát is megkönnyíthetik(fogyassz naponta szójából készült terméket)

Urak figyelem!!

Férfiaknak pont az ösztrogénhatás miatt nem ajánlott az izoflavonokat tartalmazó növények fogyasztása, ugyanis hozzájárulhat az emlő kóros megnagyobbodásához, a gynecomastiához. Ugyanakkor a prosztatarák kockázatát 58%-ban csökkenti az izoflavonoid tartalmú étrendkiegészítők fogyasztása. Japánban a nők és férfiak vérében sokkal nagyobb a fitoösztrogén koncentráció. ( talán ezért van az, hogy a japán férfiak nem elég aktívak a szexben? ...De nincs prosztatagondjuk)

A japánoknak napi 89 mg izoflavonoid-bevitelük van, szemben a nyugati országok átlag napi 2mg-jával!:/

Izoflavonokat a szója tartalmaz jelentős mennyiségben, de minden flavonoid tartalmú növényben kis mennyiségben megtalálható. Testépítő urak figyelmébe ajánlom, hogy amennyiben tömegnövelő porok fogyasztását helyezik kilátásba, figyeljenek oda, hogy ne szójafehérje tartalmú port válasszanak! Az abban található mennyiség inkább káros a férfi szervezetre. Maradj a tejsavó fehérjénél.

 

Bioflavonok

 

 

Egyik jelentős képviselőjük a citromban található citrin, amit Szent-Györgyi Albert fedezett fel, és P-faktornak nevezett. A C-vitamin hatását potenciálják(erősítik) és kiegészítik, így általában együtt alkalmazzák őket. Például a rutin és a C-vitamin kombinációja a Rutascorbin tabletta. Tehát egy flavonoid akkor lesz bioflavon, ha rendelkezik a P-faktor hatással, a vénák-kapillárisok falát tömítik, a kollagén lebomlását gátolják, így erősítik az érfalakat. Ezen alapul a Venoruton és a Detralex gyógyszer hatása. Erős antioxidáns hatással bírnak, így a bőrfiatalság megőrzésében, és a tumoros megbetegedések kemoprevenciójában használhatók eredményesen.

Toxikus hatásukat eddig nem mutatták ki.

Fő előfordulásuk a citrusfélék, gránátalma, homoktövis, a kamilla (matricaria), csipkebogyó (Cynosbati pseudofructus).

 

Na akkor nézzük, hogy általánosságban miben található nagyon nagy mennyiségben ez az egészségvédő, betegségmegelőző csodaszer.

Legjelentősebb flavonoid források a bogyós gyümölcsök, valamint a leveles zöldségek és hagymafélék.

(Vörös, és lilahagyma, spentót, zellerzöld, fehérrépa, sóska, dió, szeder, eper.)

 

A flavonoid tartalmú készítményekkel megelőzhetjük a nem kívánt szív- és érrendszeri problémák és a daganatos elváltozások kialakulását.

 

A flavonoidok, ahogy a növényekben is, védő szerepet töltenek be. Azaz bejutva az emberi szervezetbe, nem csak a C és E vitamin hatását erősítik fel, hanem az úgynevezett szabad gyököket is hatástalanítják. Gyógyszerek, vegyi anyagok, dohányfüst szabad gyök forrásnak tekinthetők. És ezek rákkeltő hatásúak. A flavonoidok viszont olyan kis tündéri vegyületek, hogy hatástalanítani képesek ezeket a mérgeket.

Persze tök jó lenne, ha csak így menne, hogy mindenki elkezd nagy mennyiségű flavonoidot tartalmazó növényeket fogyasztani és megszabadul minden méregtől... Sajnos ez nem ilyen egyszerű. A prevenció a leghatásosabb módszer.

És persze kerülni kell a különféle mérgeket is.

 

Figyeljünk belső igényeinkre is. A sejtjeink szinte ösztönösen érzik mire van szükségük, csak jobban kell figyelnünk rá. HA megkívánsz valamilyen ízt, vagy konkrét zöldséget, gyümölcsöt, akkor ne halogasd annak beszerzését, mert szervezeted tudja mire van szüksége.

 

Hatásuk:

- antioxidáns hatás és/vagy szabadgyök-befogás,

- immunmoduláns és gyulladáscsökkentő hatás - nagy valószínűséggel az arachidonsav-metabolizmus módosításán keresztül,

- asztmaellenes és antiallergén hatás,

más enzimek aktivitásának módosítása, általában gátlása,

- antivirális, antibakteriális hatás,

- ösztrogénaktivitás (izoflavonoidok),

- mutagenezist és karcinogenezist befolyásoló hatás,

hepatoprotektív hatás,

- véredényrendszer működését, állapotát befolyásoló hatás, vaszkuláris permeabilitás módosítása.

 

Tehát a flavonoidok univerzális csodavegyületek.

Viszont kiemelném a bioflavonok csoportjába tartozó citrin nevű flavonoidot. Ez erősíti a C vitamin felvehetőségét a májban, és vesében, ezért nagyon fontos vegyület. Ugyanakkor figyeljünk oda, hogy amíg a flavonoidok mennyisége nem káros a szervezetünkre, addig a vitamintöbblet bizony jelentős egészségromlást okozhat. C vitaminnal és e vitaminnal különösen óvatosan kell bánni. Amennyiben nincs szüksége a szervezetünknek ezekre, szintetikus úton ne erőltessük magunkba! Roncsolhatja a C vitamin többlet az erek falát, E vitamin többlet rákot is okozhat.

Hiánytünet kialakulását nem kell megvárni, de ne is adagold túl, Legjobb ha ebben is szervezeted igényeire hallgatsz. Figyelj tested jeleire, és akkor minden rendben lesz.

Jó egészséget kívánok!

 

(NEO)

Őrült milliárdosok szektahóbortja

A Szcientológiai egyházról...

A férfiak romantikusabbak a nőknél?